Tuesday, July 14, 2009

SALAH PAHAM

Kejadian 1

Je' bagai sedang membelai2 si putih (haiwan pemuliharaan kami). Memandangkan si putih yg dahulu dengan si putih yg sekarang sudah berbeza dari segi saiznya.maka, je' kukira ketika itu sedang mencoba untuk mengukur kepanjangan badan si putih..


je': putih!!! sini ko..

bb: (khusyuk layan laptop)

si putih: (dgn bergaya berlalu pergi sambil perutnya melambai2 ke kiri dan kanan tanda 'bye')

je': (pedulik haper..menyambar si putih..sambil sebelah tangan memegang sebatang pen kilometriko)

je': sinila putih...nak ukur panjang ko la

si putih: (rela)

je': hmmm...panjang putih dah 1 EKAR rupenyer..

bb: (telinga aku cepat tangkap, mulut aku lantas tergangah mengalunkan..wakkakkakkakakka...)



p/s: naseb baik tak cakap "sentimeter padu"




Kejadian 2


Ayum mengutarakan kemusykilan nyer kepada ku..


ayum: kak nya...PAYUDARA tu aper ek??

bb: (terkejut lalu menoleh) hapasall??

ayum: kat sekolah, kawan-kawan ayum ader cakap pasal PAYUDARA tu. dia kata PAYUDARA tu buah dada. betul kerr??

je': haa..betul la tu..PAYUDARA tu buah dada laa..aper laa..tu pon tak tau (sampukan je')

bb: hammboiii..ko je'..kemaen lagi ko eh..hmm..betul la tu ayum..takkan tu pon ayum tak tau..

ayum: maner ayum tau..ayum ingat PAYUDARA tu PAYUNG UDARA..

bb: hah..kahkahkahkahkahkahkah..adoilaaaa



p/s: ini namenyer SUCI

6 comments:

zamrahman said...

hahaah..
awat la aku suka sgt dok baca ang punya entry..aku nak gelak gulin2 wuakkakak

boleblah (bb) said...

ngeh3..gulin..gulin..aku dah gulin awai2 lagi dah..lagi real..

zamrahman said...

hahaha..aku gelak sambil gulin2..sambil belit leptop kat ketiak aku..guling smpai hangit..heheheheh

An Ikram said...

bab payung udara tu mmg tak boleh blah... hahaha...

Unknown said...

mmg suci la ayum...
jgn kotorkan dia,ye!!! ;)

boleblah (bb) said...

zam, sya, kak nora
= ngeh3