Friday, May 01, 2009

GUmok


Kejadian ini benar2 berlaku pada diri aku...maka lancang sekali tangan ini menaip papan kekunci komputer riba hijau ku ini..mungkin ini kukira sudah sampai ketahap kemuncaknya...


Kejadian 1

selepas solat maghrib berjemaah di rumah

je': eeeee...muka kak nya TEMBAM!!!
bb: hah...nak kena belasah!!
je': ye laaahh..tak cayer cuba tanya mak..
je': mak..mak..muka kak nya TEMBAM kan??
bb:(memandang mak dgn mencuba sebaek mungkin mengempiskan muka)
mak: (sambil tersengeh lalu mengangguk)...ha ah...
je': ha..tak pecaya je' cakap...whahhahahahha
bb: nah...amek ko!! (sambil mengetok kepalanya)

p/s: mungkin sedang bertelekung..maka muka kelihatan agak bulat sedikit..di biarkan saja isu ini....


Kejadian 2

bersantai2 di kolej rakan yang bernama efliza

rakan : blah..bla..bla...blah..blahh laaaaa..(ini bukan isunya)
bb: bla...bla..bla..boleblah.. weh ko pon blah la..(ini juga bukan isunya)
rakan: weh..aku rasa ko dah BERISI sket laa..
bb: (terkesima)...yer ker..ko bio betol..
rakan: yela..mungkin rambut ko da panjang kot..dlu pendek takla mcm ni...(ilusi optik mungkin)
bb: errr...ye ker

p/s: mungkin benar alasan si rakan tersebut



Kejadian 3

di bilik postgrad fakulti sains, upm..bersama rakan lain..faizlin

rakan 2: (tiba2 memegang lengan aku)
bb: (terkesima lagi)..hapasal??
rakan 2: (menggeleng kepala nya)
bb: aku dah BERISI eh?? (kali ni aku yang cakap)
rakan 2: ha ah..(sambil mengangguk dan tersengeh)
bb: ye ke...alaaaa...

p/s: agak tak bole blah dah...



Kejadian 4

semalam,di kamar tidur adik ...

bb: (sedang berdiri di depan cermin)
je': eeee...kak nya da GEMUK laaaa (sambil berbaring di katil)
bb: haaaaa!!!ko nk kena belasah ke je'..weh, farah..aku GEMUK kerr????
farah: errrmmm...(sambil melihat aku)..ha ah..(memang siot betol)
bb: hahhhh....aaaaaaaaaaaaaaaaaaaa...(bergemalah jeritanku shingga terasa gempa bumi kecil yang berskala 3.7 richter menggegarkan rumah..sedikit hiperbola disitu)

p/s: cissssssss!!!



Kejadian 5

sebelum bertolak ke upm

bb: (pergi ke bilik abang untuk menimbang berat badan)
bb: macam siot..naik satu kilo..adeh

p/s: watafak!!!



Kejadian 6

tak sempat cakap aper2..aku kira dah selamat aku sepak terajang sampai masok ke rumah sakit serdang..

p/s: aku dah cakap kan....


kesimpulannya...memang dasar perempuan...maka...mari bergumok bersama2..

3 comments:

BunBinG said...

hmmm.. aku rase la kan, kalu badan berisi ni slalu hati senang.. hehehe..

boleblah (bb) said...

in case ko tak tau wahai bunbing..
antara hobi aku adalah
1)makan
2)tdo
3)malasss

Unknown said...

FYI, metabolisme dh turun kot..
bak kata nana, kan..
badminton dh k emmy bwk ke texas,ye? ;)