Saturday, August 01, 2009

EKSPRESI DIRI ANDA

Agenda: hari terakhir bercuti bersama keluarga di genting highland
Waktu: siang
Tempat:kedai jual asam/jeruk di bangunan cable car
Ahli terlibat: bb, farah, abang sulung



Mak aku nak pergi kedai asam tersebut. dia suruh kami tunggu di luar..



Abaikan model di atas.hanya untuk hiasan semata2.tidak terlibat sama sekali dengan asam2 yang dijual




Kami akur, lalu menunggu di luar kedai



10 minit pertama...bercanda mungkin





10 minit kemudian...masih lagi gumbira





masuk 30 minit menunggu..pancaran cahaya bosan mula menjengukkan diri...




Cuba membuat aktiviti potret adek beradek...



eh..ehh..bapak aku pon ader...



Tunggu punya tunggu, mak aku masih tidak memunculkan dirinya di celahan2 asam yg menggunung. aku mengutarakan idea untuk bergambar ekspresi dengan adek beradek yang tua. yang tak cukop umor (je' dan ayum) dan terlebih umor (abah) ditendang keluar...




Maka, kami mulakan dengan ekspresi "BERANGAN-ANGAN INDAH" seperti di bawah



Tapi minah sebelah kiri kurang jelas dengan arahan. lantas diadakan 'take 2'..





Sekali lagi diingkar dengan ekspresi muka yang kurang bertepatan dengan tema yang ingin disampaikan. maka diadakan pula 'take 3'...





Hmmm...aku kira, dengan sedikit tepukan buku lima di dahinya, mungkin sudah cukup untuk dia memahami..so aku kira puas hati




Ekspresi seterusnya adalah ekspersi "KAGET, TAKUT, PANIK" dan sewaktu dengannya...



Benar2 menepati citarasa dan piawaian..




Next adalah ekspresi "KONON COMEL"..



KONON distresskan disini kerana bukan cara kami untuk bermuka comel..kerana kami GANAS..warrrrr (gaya membuat cakaran kucing)




Ekspresi seterusnya adalah ekspresi "HEK ELEHH"..


kerjasama antara kami



Lagi..ekspresi muka "PURA-PURA-TERPERANJAT"



hahh!!




Ekspresi muka "JIJIK, KEJI, HINA KAT ORANG"


Eeeee~~~




Eksperesi "KONON COMEL 2"





Ekspresi "TAK BOLEBLAH SEBAB LAMA TUNGGU..SAPER TEGUR AKU LEMPANG"


maaf..sedikir blurr




Ekspresi "MARAH LALU MAKAN BUDAK"


didominasi oleh aku...




p/s: time ni aku kurus lagi


7 comments:

BunBinG said...
This comment has been removed by the author.
BunBinG said...

berjaya menghayati watak2 y diberikan.. anda sekeluarga mmg mempunyai bakat yg besar.. cube olah lagi ekpresi tersebut agak watak lebih meyakinkan.. selamat maju jaya..

Unknown said...

ni komen anak wayang atau pilih kasih?? ;)

boleblah (bb) said...

bing:trimass
kak nora:itu komen bunbing...ngeh3

Firdaus said...

kalau muka lapar mcm mana?

zamrahman said...

hahahaha..
kelakau..kelakau..

boleblah (bb) said...

apei:coming soon..ngeh3
zam:ngeh3