Friday, July 12, 2019

Maggi

Aritu kat insta ada member aku post megi kari dia..meleleh tengok weh..slurrrppp..sambil sedut balik ayir liur tu, esok terus pasang azam nak beli megi. Sudahnya 2 mggu kemudian baru beli..

Dashar shembang kenceng kamu!

Kau jangan pandang enteng cara nak masak megi ye adik2..laki aku ajor, sukatan air kene tepat, bila nak masukkan megi pun kena betul, time nak letak telur kena tau. cara nak kacau telur dalam megi pon ade cara dia. Dulu aku maen tibai je..dah nama megi mana kan bole jadi setanding spegeti carbonara..tapi ternyata aku salah!.

Ahhh...over la ko nyah! 


So back to the story sebenar, aku pun beli semua benda yg ada dlm maggi instagram tu..so bahan-bahanye ye tuan puan


Maggi kari, sayur sawi, cendawan tiram, teluq, cili hijau 2 biji tak sengaja jumpa dalam peti ais, udang harimau malaya..ni aku beli 6 ketul je..3 ketul utk laki iols, 3 lagi utk iols...hua3



sekali tak muat daa pot yg aku selalu guna masak maggi..tukar pakai kuali XL. 


tudia...tudia


pecah teluq sa



aku sejenis makan megi suka dalam pot..ada handle..senang..dari atas dapur, angkat sambil jalan pegi dekat tv pun boleh ngaapp..tapi sebab kali ni pakai kuali kan, nak feel megi punya pasal, gigih aku transfer dalam pot..that's why la rupa megi ni agak off sket sebab kena humban..😎



hmmm....tapii.........

somehow kemeriahan megi ni tak semeriah hati aku. feel emmpphh tu takde..



megi bogel yang laki aku ajar kat aku ni lagi feel..hahaha



OK bai!

No comments: