Wednesday, September 02, 2009

KEGELAPAN

aku rasa aku ader satu pengakuan yg nak aku curah....


aku punya rasa....

bahawa selama ni aku hidup dalam kegelapan....

dalam kesamaran...

dalam kepayahan....

mataku sukar dalam mencari pencahayaan....

hatiku bungkam dalam mencari pengertian....

ku tepis dan ku kuis dengan jerih penghayatan....

agar dapat kurungkaikan persoalan...

semoga ku perolehi kepastian...

"mengapa ku dihampiri kegelapan??"..

lantas dengan ini...

dengan penuh pendirian..

aku mengambil keputusan tekad tanpa kesangsian ......
.....
.....
.....
.....
.....
.....
.....
.....
.....
.....
.....
.....
.....

esok tak bole tidak..aku kena panggil pomen lampu betulkan lampu bilik aku nih..

bole naya macam nih...

adeh....



p/s: puisi..hmm...bole tahan

1 comment:

Unknown said...

agak tak bley blah ngan puisi kegelapan itu....

ingat dah mula ader kesedaran sivik...

p/s hebat juga puitis ini...ikhlas hati.....blek3