Sunday, April 03, 2011

mata, vitamin, jajan, kimia dan tido


ok....macam mana nak mula ek. rasa malu jambu2, segan pun ada. yelah, selalunya post aku pendek2 je, tapi kali ni rasa macam nak terpanjang sikit. ntah kenapa, malam ni galak sungguh rasenye mata ni. aku golek kanan, otak aku pikir bret pit, aku golek kiri plak pikir pocong. gila haper! kalau macam ni mau berbirat badan aku bergolek tapi tak lelap2..masak weh!

mungkin ni bahana vitamin aku makan tadi. kejadah ape makan multi B ni memalam. pastu dah tentu2 kat botol tulis "helps convert food into energy". siang2 taknak plak disantaknya .dah sekarang, mana lagi nak dihala energy tuh...yearghh!!aku semangat nih! kan dah...


sudahnya, aku gagahkan jugakla menaep papan kekunci laptop intel core i5 acer aku ni (baca kat sticker). ni penyataan je. takde niat aku pon nak belagak kat org2 yg still pakai core 2 duo mahupon seleron bagai. siries!


hmm..kepertama-tama sekali, alhamdulillah ke hadrat ilahi aku ditawarkan kerja sbg pensyarah di uitm. surat tawaran keluar dated 21st jan 2011 yg mana ianya jatuh betul2 pada hari jadik aku. ni org kata rezeki besday girl gitu. walawei...syukur2. tak penah terlintas sedetik pon dalam ati aku ni yg aku ni kene keje betol2 jugak satu hari nanti. ingatkan paling2 senang pon, aku kawen org kaya, duduk rumah mengangkang tengok tv sambil krakk..kruukk..krakk..krukk makan jajan...


setakat ni, skop kerja mengajor budak2 asasi uitm. subjek kimia. kempis perut aku hembus nafas lega. aku punya basic chemistry bukan handal sangat pon. lama benor tinggal aihh..tapi takpo, den cubo, tak cubo mano nak tau, botul tak jang?den bukan cubo nak rondah diri ko apo, apo laie nak membongak..ni memang tulus dari ati den solopas den tengok subtopic yg den kona ngajor nanti, longgar jugakla skru kaki den ni hah..tinggal tak lerai yo laie..insyaallah




eh eh eh...menguap pulakk...aku nak tdo segera..nanti laen kali story




p/s: this one goes to raja si gelep, bing si ngok, ef si leley, napi si mon and mirul si tonjang...
it has been such a wonderful experience knowing u guys. u rock my world upside down and i treasure every second of it without regret. im sorry for not being able to see some of u guys in person before my signing off and do forgive me for my wrongdoings and anything in between. pray for me as i will always pray for u guys. good luck for each one of u and lets hope for the best k. gelep aihhh...ok tdo...zzzzzz

4 comments:

lin said...

ah tahniah2....good luck fariz..

boleblah (bb) said...

ngeh3..thanks long!

Sayer Best said...

Congrats Kak fariz..

boleblah (bb) said...

thanks SayerBest!