Wednesday, June 08, 2016

Ku TUMBUK


Kalau bukak radio, aku seboleh-boleh nak nyanyi seiring dan seirama especially bila lagu yang aku tahu keluar. Kena pulak yang keluar tu lagu zaman rock kapak tangkap lentok, memang berapi-api dada ni especially bila tiba tang korus. Biarpun lirik tak berapa nak hafal, tapi tetap nak nyanyi. Lantak ah..taram je lirik guna perkataan yang bunyi macam lebih kurang sama. Kena tak kena ayat dia tu belakang cerita, yang penting..LAYANNNN..


Nak jadi cerita, haritu balik kampung, tune siaran Sinar FM. Keluar pulak lagu Tiara. Isshhh..lagu iolllss sangat..


Nah..lirik lagu Tiara
 Tiara 


Tiara... menggamit kenangan zaman persekolahan
Tiara... ku mimpi kita bersanding atas kayangan
Seakan bisa kusentuh peristiwa semalam
Di malam pesta engkau bisikkan
Kata azimat di telinga



Kita... terpaksa berpisah untuk mencari arah
Kita... dipukul ombak hidup alam yang nyata
Engkau jauh meniti puncak menara gading
Yang menjanjikan hidup sempurna
Tapi aku hanya tunduk ke bumi
Hidup tertekan


Jika kau bertemu aku begini
Berlumpur tubuh dan keringat membasah bumi
Di penjara terkurung terhukum
Hanya bertemankan sepi



Bisakah kau menghargai
Cintaku yang suci ini...
Oh! Tiara... pedihnya
Dapatkah kau merasakan...



Nampak laki aku nyanyi over confident dari aku. Takde tersekat2, lalu mengundang jeles dihati. Aku tanya apa lirik sebenar di bait warna merah seperti di atas sebab terasa agak berbeza dengan lirik 'buatan' aku.

Nak tau apa lirik buatan aku untuk ayat merah kat atas??



Jika kau bertemu aku begini
"Belum ku tumbuk kan kau hingga ke dasar bumi"
Di penjara terkurung terhukum
Hanya bertemankan sepi


Itu sebab nanti dia kena penjara, sebab tumbuk awek dia..so make sense la kan..hahah



P/s: Since aku first dengar lagu ni lebih kurang 15 tahun dulu, baru harini aku google lirik dia. Dan selama 15 tahun jugak la aku terpesong..ahaks





No comments: